Pääluottamusmies

nettisivujen päivittäjä / jäsenrekisterihoitaja
paula.kemppainen(at)kuusamo.fi
Työnantaja: Kuusamon kaupunki

Toimisto kaupungintalo  kerros 1-->H. 192 (tostaisin ja perjantaisin tai sovitusti)
 tai voit ottaa yhteyttä myös muulloin s-postilla, viestillä tai soittamalla jos en ole paikalla!

Ammattiosastot ovat neuvotelleet Paikallisen hälytys/ kutsurahasopimuksen 15.4. 2019 alkaen Kuusamon kaupungin työntekijöille ja sopimus on voimassa toistaiseksi.
Kutsuraha koskee henkilöitä, joiden palvelussuhde on voimassa kaupunkiin ja joiden jo suunniteltuja työvuoroja joudutaan muuttamaan.

1) Työhön saapumisesta aiheutuvasta häiriöstä maksetaan erillinen kutsurahakorvaus, mikäli viranhaltija/työntekijä kutsutaan työnantajan toimesta työhön vapaa-aikanaan hänen poistuttuaan työpaikalta ilman, että hänet on määrätty olemaan varalla tai että hänelle on etukäteen ilmoitettu tällaisesta työstä. Kutsun pitää edellyttää enintään viiden tunnin kuluessa tapahtuvaa työhön saapumista. Mikäli työhön kutsu tapahtuu enintään tuntia ennen työvuoroluettelon mukaista työhön saapumista, kutsurahaa ei makseta. Viranhaltijalle/työntekijälle maksetaan vähimmäiskorvaus hälytysluonteisen työn edellyttämistä matkakuluista.

2) Jos viranhaltija/työntekijä työnantajan pyynnöstä tekee toisen työvuoron (tuplavuoron) jo tehdyn työvuoron perään, maksetaan hänelle erillinen kutsuraha.

Viikonloppuisin lauantaista klo 12.00 sunnuntaihin klo 24.00 saakka sekä arkipyhän aattoillasta klo 18.00 arkipyhän klo 24.00 tapahtuvasta tuplavuorosta  erilliskorvaus.
Ota asia puheeksi esimiehesi kanssa, jos edellä mainittut tilanteet tulevat täyttyneeksi; ellei esimies sitä sinulle esitä!
Varsinaisessa sopimuksessa on määritelty eurokohtaiset summat!

Superliiton etusivulla on usein kysytyt kysymykset, sieltä löytyy vastauksia moniin arkipäiväisiin asioihin

KVTES voimassa  1.2.2018 - 31.3.2020 > jatko vuosi kerrallaan ( irtisanomisaika 6 vko )
Henkilömitoituksen laskeminen linkki
Uusimmat Liiton uutiset  ja  muita linkkejä!
Työntekijän eläkemaksut!

Monipuolista asiaa ! Työajoista kysymyksiä!

PALKKAEPÄSELVYYDET
Palkkataso kannattaa selvittää ennen työsopimuksen allekirjoittamista. Palkka sen määräytyminen ja palkanmaksukausi on syytä kirjata  työsopimukseen. Koeajasta on sovittava samalla. Palkka määräytyy työn vaativuuden mukaan. Tee työsopimus kirjallisena.
Sijaisille sama palkka samasta työstä kuin vakituiselle työntekijälle. Jos sinulla on palkkaepäselvyyksiä, kysy ensin esimieheltä/palkanlaskijalta, jos asia ei selviä, ota yhteys pääluottamusmieheen tai luottamusmieheen.

TYÖAIKA, TYÖVUOROT, VAPAAT YM. EPÄSELVYYDET
Jos sinulla on ongelmatilanne koskien työaikaa, työvuoroja, vapaita, poissaoloja koskevat epäselvyydet ym. selvitä asiaa ensin lähiesimieheltä, jos asia ei selviä, ota yhteys pää-/ luottamusmieheen.

TYÖSUOJELU
Jos sinulla on työsuojeluun liittyviä ongelmatilanteita, käänny ensin esimiehen puoleen. Jos asia ei selviä, ota yhteys työsuojeluvaltuutettuun tai pää-/luottamusmieheen.
Tässä linkki miten toimia ja muutakintietoa

Voit liittyä fB-sivulle Kuusamon SuPer 204 jonne voi sitten laittaa myös kysymyksiä,kuvia SuPer tapahtumista
( suljettu ryhmä vain oman ammattiosaston jäsenille)!
SuPerin varhaiskasvatuksella on omat fB-sivut, voitte pyytää sinne liittymistä sieltä!

Yhteistyöterveisin

Paula